آخرین خبرها
خانه / آموزش / منطق جهانی شدن ملت مکتبی ایران؛ مدل و الگویی برای بیداری سایر ملت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای بهره مندی از تمامی ظرفیت ها و امکانات داخلی و بین المللی

منطق جهانی شدن ملت مکتبی ایران؛ مدل و الگویی برای بیداری سایر ملت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای بهره مندی از تمامی ظرفیت ها و امکانات داخلی و بین المللی

منطق جهانی شدن ملت مکتبی ایران؛ مدل و الگویی برای بیداری سایر ملت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای بهره مندی از تمامی ظرفیت ها و امکانات داخلی و بین المللی

 

 

قالَ رسولُ اللَّه- صلَّی اللَّه علیه و آله و سلَّم:

«…إِنِّی تَارِک فِیکمْ أَمْرَینِ إِنْ أَخَذْتُمْ بِهِمَا لَنْ تَضِلُّوا- کتَابَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ أَهْلَ بَیتِی عِتْرَتِی أَیهَا النَّاسُ اسْمَعُوا وَ قَدْ بَلَّغْتُ إِنَّکمْ سَتَرِدُونَ عَلَی الْحَوْضَ فَأَسْأَلُکمْ عَمَّا فَعَلْتُمْ فِی الثَّقَلَینِ وَ الثَّقَلَانِ کتَابُ اللَّهِ جَلَّ ذِکرُهُ وَ أَهْلُ بَیتِی‏…».

من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد: کتاب خدا و عترتم که اهل بیتم هستند. ای مردم بشنوید! من به شما رساندم که شما در کنار حوض بر من وارد می‌شوید، پس من از شما درباره رفتارتان با این دو یادگار ارزشمند سؤال خواهم کرد، یعنی کتاب خدا و اهل بیتم.

(کلینی، الکافی، دار الکتب الاسلامیه، ج۱، ص۲۹۴)

 

خروجی سعی و اهتمام مکتبی امام خمینی(قدس سره):

فقه، تئوری واقعی و کامل ادارة انسان از گهواره تا گور است.(صحیفة نور، جلد۲۱،ص۹۸)

خروجی سعی و اهتمام مکتبی سیدحسام سیدحسینی قهه :

برنامه ریزی استراتژیک دانش و آگاهی

راه استنباط احکام و اثبات علوم در نیل به کمالات انسانی

هان، ای رسول آنچه که از جانب پروردگارت به تو نازل شده است، ابلاغ کن که اگر نکنی، رسالتت را (به درستی و کامل) ابلاغ ننموده ای.

(قرآن کریم، مائده، ۶۷)

هر کس را که من ولی و صاحب اختیارم، این علی نیز او را چنین است.

(پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، احتجاج طبرسی، خطبه نبی در غدیرخم ۱/۱۴۶)

در رویدادهای مختلف به راویان احادیث و فقهای جامع الشرایط مراجعه کنید که آنها حجت من بر شما و من حجت خدا بر آنها هستم.

(امام زمان عجل الله تعالی فرجک الشریف، کمال الدین، ج ۲، ص ۴۸۳)

امروز دین شما را به حد کمال رساندم و بر شما نعمت را تمام کردم و بهترین آیین را که اسلام است برایتان گزیدم.

(قرآن کریم، مائده، ۳)

حسینی، نظام‏ هدفمند، صفحه۹

 

فرآیند انتخاب چند بعد نگر دانش‌(فقه) مکتبی در منطق جهانی شدن

منتخب

تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از زمان و امکانات هستی جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

  ملتی در عرصه‌های مختلف موفق است که تمام سیاستهای اقتصادی، اجتماعی و… خود را بر مبنای تعلیم و تربیت در نیل به کمالات انسانی قرار دهد.

ملتی در تعلیم و تربیت موفق است، که در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد.

انتخاب؛ یعنی آموختن معیارها جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

                                                                                          حسینی،نظام هدفمند،صفحه۳۵

 

تعریف مدیریت و دموکراسی مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه ) در منطق جهانی شدن

انتخاب یکی از آموزه های الهی و کاملاً تخصصی است، که در تمامی جوامع و مکاتب به ساده ترین و مهمترین اصل اداره جامعه با نام دموکراسی عنوان می گردد، ودر تمامی ابعاد به آن پرداخته می شود، تا جایی که تئوری فرمول دستیابی به تمامی علوم می داند(راه استنباط احکام و اثبات علوم در نیل به کمالات انسانی) ودر عبارتی کوتاه اینگونه می توان بیان نمود: انتخاب؛ یعنی آموختن معیارها جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

تعریف مکتبی خانواده و مردم در منطق جهانی شدن

خانواده و مردم به مجموعه صفات و ویژگی‌ها  گفته می شود که راه رشد و تعالی را درمسیر تکامل(دستیابی به کمالات انسانی) می پیمایند.

تعریف بازی در منطق جهانی شدن

به تکامل یافته‌ترین رفتار شخصیت بازی گفته می شود. 

تکمیل و نظم قاعده بازی در منطق جهانی شدن

قواعد بازی با فرآیند عملیاتی مطالعه تطبیقی تکمیل و منظم می گردد.

دانش یا به عبارتی مکتبی که موجب و باعث سلامتی طرح ها و قوانین می‌شوند:

ساختارهایی که با عث سلامت و سعادت و رستگاری ملت ها می شوند( دانش های مکتبی که  می تواند تاثیر مهمی در سلامت قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه) و سایر افراد ملت داشته باشد)؛ فرمولی که در حکومت مکتبی مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه ) بای نظارت و قیمت گذاری محصولات و خدمات تعریف می شود و به خودی خود تنظیم بازار را برای تولید و اشتغال را فراهم می کند  و  ملت می توانند از ظرفیت ها و امکاناتش به خوبی بهره مند و در راه رشد و تعال در دستیابی به کمالات انسانی گام بر دارند :

وقف، زکات، خمس، انفال، مالیات های تعریف شده بر اساس مکتب متعالی، قرض الحسنه برمبنای آموزه ها و تعلیمات مکتب متعالی،  امور خیر خواهانه و سایر احکام فقهی.لازم به ذکر است در این طرح ها و قوانین؛ نظام رهبری و قوای سه گانه و سایر افرد ملت مسیر تکامل و روشنی را می‌پیمایند.

از جمله ملزومات مهم این مکتب عبارتند:

 حقوق‌ متقابل‌ مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) وامت ( فرد به فرد ملت)؛ زیر ساخت‌های حقوق‌ متقابل‌ مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه ) وامت ( فرد به فرد ملت)

زیر ساخت های مدیریتی و دموکراسی مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه )؛ می تواند جامع ترین و کامل ترین دیپلماسی علمی و نظام نوآوری برای کشور مکتبی ایران در سطح ملل  مختلف جهان باشد.

نقش و جایگاه مجتهد جامع الشرایط در ارتقاء دانش ائمه جماعات در مسیر تکامل رسالت شناخت دانش حقوق مبتنی بر مکتب سلامت محور در ابعاد گوناگون بسیار حائز اهمیت است:

  1. حقوق‌ متقابل‌ مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و خبرگان رهبری
  2. حقوق‌ متقابل‌ مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و قوای سه گانه( مقننه، قضائیه و مجریه)
  3. حقوق‌ متقابل‌ مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) وحوزه و دانشگاه؛
  4. حقوق‌ متقابل‌ مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و کابینه وزارا؛
  5. حقوق‌ متقابل‌ مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و خانواده؛
  6. حقوق‌ متقابل‌ مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) و ائمه جماعات:

ـ حقوق‌ متقابل‌ ائمه جماعات نسبت به هم ؛

ـ حقوق‌ متقابل‌ امام جماعت(ائمه جماعات ) و مأمون؛

مراقب باشید سایر حقوق‌ متقابل‌ مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) وامت ( فرد به فرد ملت) که در زیر ساخت‌های حقوق‌ متقابل‌ مجتهد جامع الشرایط (ولایت فقیه ) وامت ( فرد به فرد ملت) از قلم نیفتد.

منطق جهانی شدن ملت مکتبی؛ ایران کشوری مکتبی

ایران کشوری دارای فرهنگ و تمدن دیرینه تاریخی است که توانسته است سعی کند به دانش‌(فقه) مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام) مطابقت دهد و چنان که طرح ها و قوانین آن با این مکتب متعالی مطابقت نکند، به بازنگری آنها بپردازد و سعی نماید به یک الگوی جهانی درحوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، تربیتی و … تبدیل شود. 

 

مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)، در این مکتب حقوق فرد به فرد ملت بسیار حائز اهمیت است؛ ساختارهایی که در حکومت مکتبی مجتهد جامع الشرایط ( ولایت فقیه) باید  در خدمت ملت برای مطالبات ملی و مکتبی ملت در داخل و سطح بین الملل باشند:

نهادها    وزارتخانه‌ها    سازمان‌ها

پرتال امام خمینی ( ره )

دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری

 پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مجمع تشخیص مصلحت نظام

 پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان

 مرکز پژوهشها مجلس شورای اسلامی

پرتال جامع قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران

سایت سازمان صدا و سیما | مرجع پخش زنده و جدول پخش شبکه ها

 معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری

پایگاه اطلاع رسانی دولت جمهوری اسلامی ایران

وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی

وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ریاست جمهوری اسلامی ایران

وزارت صنعت،معدن و تجارت

گمرک جمهوری اسلامی ایران

وزارت امور اقتصاد و دارایی

وزارت آموزش و پرورش

وزارت ورزش و جوانان

وزارت راه و شهرسازی

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت امور خارجه

وزارت دادگستری

وزارت کشور

وزارت نفت

وزارت نیرو

سایر نهادها و سازما ن‌ها  و بلاخص اقشار مختلف ملت از قلم نیفتد

علوم ریاضی و سیاست‌گذاری‌های کلان نظام آموزشی؛ جایگاه دانش ریاضی در مکتب سلامت محور( قرآن و اهل بیت علیهم السلام)

علوم ریاضی در نگاه و شناخت مکتبی(تئوری نظام هدفمند)؛ علوم ریاضی ساده ترین روش‌ها برای حل پیچیده ترین مسائل در حوزه‌های مختلف علوم را دارد و بر اساس محور این دانش ارزشمند کامل‌ترین راهکارهای متعالی در نظام هدفمند و مقدمه‌ای در بعد زمان و مکان  بر کتاب نظام هدفمند برای سیاست گذاری‌های کلان نظام آموزشی تعریف  و تبیین گردیده است.

 

 

محورهای مهم تحقیق و پژوهش:

  1. نقش ریاضیات در جایگاه رهبری ، نظام ولایت فقیه و بودجه بندی کل کشور؛
  2. نقش ریاضیات در مسائل فقهی ، مدیریت فقهی ، احکام اقتصادی و بودجه بندی کل کشور؛
  3. نقش ریاضیات در تشکیل کابینه مکتبی و و انتخاب وزراء مکتبی و بودجه بندی کل کشور؛
  4. نقش ریاضیات در ویژگی های لازم و پسندیده کابینه هدفمند سازی یارانه ها و بودجه بندی کل کشور؛
  5. نقش ریاضیات در تدارک تیم قوی اقتصادی برای بودجه بندی کل کشور؛
  6. نقش ریاضیات در سلامت پزشک و بیمار، نهادهای بیمه‌ای، دستگاه اطلاعاتی و امنیتی و بودجه بندی کل کشور؛
  7. نقش ریاضیات در ایجاد و تقویت زیرساخت‌های علمی و پژوهشی حوزه و دانشگاه و بودجه بندی کل کشور؛
  8. نقش ریاضیات درتبیین رابطه زیرساخت‌های مدیریت دانش با عملکرد دولت و ملت و بودجه بندی کل کشور؛
  9. نقش ریاضیات در تولید فناوری و تولید رشته‌های بین رشته ای یا فرارشته ای، دیپلماسی علمی و نظام نوآوری ؛
  10. نقش و کاربرد ریاضیات در علوم پزشکی و سلامت همگانی و بودجه بندی کل کشور؛
  11. نقش مدیریت هدفمند و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی اﺳﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ و بودجه‌ بندی کل کشور؛
  12. نقش ریاضیات در مدیریت زمان و نظم پراکندگی‌ها و بودجه‌ بندی کل کشور؛
  13. نقش ریاضیات در فیزیک و سایر علوم و بودجه بندی کل کشور؛
  14. نقش و کاربرد ریاضیات در علوم صنعت و بودجه بندی کل کشور؛
  15. نقش ریاضیات در رسانه و سبک زندگی سلامت محور ، رسانه و ارتقای سلامت و بودجه بندی کل کشور؛
  16. نقش ریاضیات در هنر و خلاقیت ، هنر و رسانه، هنر و سلامت، هنر و شکوفایی استعدادها و بودجه بندی کل کشور؛
  17. نقش ریاضیات در محرومیت‌زدایی و آبادانی مناطق محروم و بودجه بندی کل کشور؛
  18. نقش ریاضیات در تقویت ارزش داخلی و بین‌المللی پول ملی و بودجه بندی کل کشور؛
  19. نقش ریاضیات در شناسایی ذخایر و منابع خدادادی، فرصت‌های فراوان اقتصادی، مناسبات پولی بین المللی و بودجه بندی کل کشور؛
  20. نقش ریاضیات در تبیین نقشه تولید محلی، ملی و بین المللی محصولات کشاورزی و دامی در شهرهای داخلی ایران و سایر کشورها و بودجه بندی کل کشور؛
  21. نقش ریاضیات در تبیین نقشه راه برای صادرات و واردات داخلی و بین المللی و بودجه بندی کل کشور؛
  22. نقش ریاضیات در چرخه صنعت و کشاورزی، شاخص‌های سلامت بانکی در بانکداری، ثبات قیمت ها و بودجه بندی کل کشور؛
  23. نقش ریاضیات در تامین مواد اولیه، تولید، چرخه ضایعات در تولید، ارتقاء کیفی محصولات، خلاقیت و نوآوری تولید و بودجه‌ بندی کل کشور؛
  24. نقش ریاضیات در طراحی و ساخت قالبهای صنعتی؛
  25. نقش ریاضیات در تامین مواد اولیه، مدیریت انبار، سلامت بازار (ثبا ت قیمت ها) و بودجه بندی کل کشور؛
  26. نقش ریاضیات در طراحی و زیر ساخت‌های راه های درون و برون شهری و بین المللی؛
  27. نقش ریاضیات در تعادل بین تولید و تقاضا، نحوه قیمت گذاری محصولات و خدمات و بودجه بندی کل کشور؛
  28. نقش ریاضیات در کاربرد ثروت های خدادی(انفال) برای بخش کشاورزی و دامپروری ، صنعت و معدن ، مسکن و شهر سازی؛
  29. نقش ریاضیات در محافظت از حریم مرز‌های کشور و بودجه بندی کل کشور و دفاع از حریم منافع ملی و مکتبی ؛
  30. نقش ریاضیات در منطق جهانی شدن؛
  31. نقش ریاضیات در فناوری اطلاعات و ارتباطات، حمل و نقل، ثبات قیمت‌ها و بودجه بندی کل کشور؛
  32. نقش ریاضیات در ثبا ت قیمت‌ها (پیشگیری از افزایش قیمت محصولات و خدمات ) و بودجه بندی کل کشور؛
  33. نقش ریاضیات در پیشگیری از قاچاق کالا و نحوه صادرات عادلانه به سایر ملت های محروم از بهره‌مندی دانش‌های مورد نیاز تولید؛
  34. نقش ریاضیات در بهره مندی ملت از منافع ملی و مکتبی در سطح بین الملل و بودجه بندی کل کشور؛

راه حل کاهش قیمت تمام شده تولید و خدمات خودرو و قطعات و سوخت خودرو

چند بعد نگری به همه جنبه هاي قیمت گذاری محصولات و خدمات با محوریت موضوع سیاستگذاری و برنامه ریزی دانش‌های سلامت محوردر صنعت خودرو سازی:

موضوع شناسی:

  1. ارتقاء كيفي آموزش‌ها لازم در حوزه فنی خودرو ؛
  2. اشتغال زایی و امیت شغلی؛
  3. بررسی فنی سلامت مسائل مرتبط با خودرو همچون بیمه ، راه‌ها و جاده‌ها، لوازم و قطعات و…؛
  4. تامین مواد اولیه و نقش چرخه ضایعات در ارتقاء کمی و کیفی تامین مواد موردنیاز صنایع؛
  5. تفاوت فیزیکی خودروهای فرسوده با خودروهای تازه تولید شده؛
  6. راه حل کاهش هزینه در طراحی و ساخت قالبهای صنعتی؛
  7. راه های تسهیل در تعمیر خودرو و تاثیر آن برکاهش هزینه‌های تعمیر؛
  8. طول عمر خودرو و قطعات خودرو در سلامت ملت و محیط زیست؛
  9. کاهش هزینه سوخت و تولید خودرو؛ تاثیر انرژی های قابل استفاده در عمر مفید صنعت خودرو؛
  10. کیفیت مصرف سوخت خودور و کاهش هزینه سوخت جهت تسهیل در امور؛
  11. مدیریت ترافیک شهری، راهکارهای روان سازی و بهسازی ترافیک و شهر بدون جرایم ترافیکی؛
  12. نقش پژوهشی و آموزشی صنعت خودرو در نظام تعلیم و تربیت؛
  13. نقش خودرو در ارتقاء کمی و کیفی صنعت گردشگری؛
  14. نقش خودرو در بخش کشاورزی و دامپروری ، صنعت و معدن ، مسکن و شهر سازی؛
  15. نقش خودرو در بهره مندی ملت از منافع ملی و مکتبی در سطح بین الملل ؛
  16. نقش خودرو در تامین امنیت راه‌ها و جاده‌ها؛
  17. نقش خودرو در تحقیقات میدانی؛ جمع‌آوری اطلاعات و آمار در حوزه های مختلف؛
  18. نقش خودرو در تسهیل و تسریع در امور و خدمات حمل ونقل و تاثیر گذاری درکاهش قیمت سایرمحصولات و خدمات؛
  19. نقش خودرو در حفظ سلامت محیط زیست؛
  20. نقش خودرو در گردش پولی در سیستم بازار و تاثیر آن در بانکداری برمبنای آموزه‌ها و تعلیمات مکتب متعالی؛
  21. نقش طرح جایگزن خودرو های فرسوده در کاهش هزینه‌های تولید و حفظ سلامت ملت و محیط زیست؛
  22. نقش خودرو در پیشگیری از قاچاق کالا و نحوه صادرات عادلانه به سایر ملت های محروم از بهره‌مندی دانش‌های مورد نیاز تولید؛
  23. نقش خودرو در محافظت از حریم مرز‌های کشور و دفاع از حریم منافع ملی و مکتبی؛

          سایر موضوعات مورد ارزیابی از قلم نیفتد.

منطق جهانی شدن؛ مطالبات مکتبی ملت

ثروت های خدادی (انفال)؛شایسته است تا رهبری و نظام رهبری ؛ نشاط اجتماعی، اقتصاد، سیاسی، تربیتی و… را برای ملت فراهم کنند. بهترین راه حل فراهم آوری این نشاط در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصاد، سیاسی، تربیتی و…؛چند بعد نگری و تسهیل در  قیمت گذاری محصولات و خدمات است؛ که بخودی خود جامع ترین و کامل ترین دیپلماسی علمی و نظام نوآوری برای کشور مکتبی ایران در سطح ملل  مختلف را رقم خواهد زد.

انواع انرژی

۱- انرژی ذخیره شده ( انرژی پتانسیل )

۲- انرژی جاری ( انرژی جنبشی)

منابع انرژی

  • منابع انرژی تجدید پذیر مانند انرژی توده زنده، انرژی زمین گرمایی، آب، باد، خورشید
  • منابع انرژی تجدید ناپذیر مانند نفت، گاز، ذغال، انرژی هسته ای

انواع توده زنده:

  • آب

  • انرژی زمین گرمایی

  • انرژی باد

  • انرژی خورشیدی:

الف- با استفاده از سلول های خورشیدی

ب- با استفاده از نیروگاه های خورشیدی

  • سوخت های فسیلی ( نفت، گاز، ذغال)

  • انرژی هسته ای

  • سایر انرژی های کشف نشده

 

ثروت‌های خدادی( انفال)؛ مطالبات مکتبی ملت

یکی از ثروت های خدادی که منطق جهانی آن با منطق مکتبی ملت ایران مطابقت نداردنفت خام است که فراوردهای فراوانی از آن تولید می شود؛ چند بعد نگری و تسهیل در  قیمت گذاری محصولات و خدمات این ثروت خدادی  برای داخل ( ملت ایران)باعث می شود که بخودی خود جامع ترین و کامل ترین دیپلماسی علمی و نظام نوآوری برای کشور مکتبی ایران در سطح ملل  مختلف را رقم  بزند.

برخی از مهمترین فرآورده‌هایی که از نفت خام بدست می‌آیند (با نقطه پيشجوش به درجه سانتيگراد) عبارتند از:

– گاز مايع ۴/۴۴- تا ۱/۱

– بنزين‌هاي هواپيما ۳۲/۲ تا ۱۴۹

– سوخت موتور ۳۲/۲ تا ۲۱۵

– سوخت هاي جت ۸/۳۷ تا ۲۸۸

– نفت سفيد ۱۷۶ تا ۲۸۸

– سوخت ديزل نفت گاز ۲۰۴ تا ۳۹۹

– سوخت کوره

– روغنهای روان کننده

–  قیر

– حلالها

– موم- كك

– دوده

– گوگرد و

 – سایر فرآورده‌هاي ويژه

محصولات شگفت انگیز که از نفت و مشتقات آن تولید می شوند:

۱-  آسپیرین

۲- جوراب شلواری

۳- مداد رنگی

۴- آدامس

۵- لباس های ضدچروک     

۶- پانل‌های خورشیدی

۷-رژ لب

۸- لنزهای چشمی

۹- خمیر دندان

۱۰- خوشبو کنندها، عطر، ادکلن، دئودرانت و ضد عرق

۱۱-  سیم گیتار

منطق کاربرد ثروت های خدادی( انفال) در بخش های مختلف بخش کشاورزی و دامپروری ، صنعت و معدن ، مسکن و شهر سازی:

چند بعد نگری و تسهیل در  قیمت گذاری محصولات و خدمات این ثروت خدادی  برای داخل ( ملت ایران)باعث می شود که بخودی خود جامع ترین و کامل ترین دیپلماسی علمی و نظام نوآوری برای کشور مکتبی ایران در سطح ملل  مختلف را رقم  بزند.

 

میادین گازی ایران

  • میدان گازی تابناک
  • میدان گازی پارس شمالی
  • میدان گازی آغار
  • میدان گازی آرش
  • میدان گازی دالان
  • میدان گازی خیام
  • میدان گازی خانگیران
  • میدان گازی تنگ بیجار
  • میدان گازی سفید باغون
  • میدان گازی سردار جنگل
  • میدان گازی سرخون
  • میدان گازی رهام
  • میدان گازی فارو
  • میدان گازی سلمان
  • میدان گازی شانول
  • میدان گازی سلمان
  • میدان گازی گشوی جنوبی
  • میدان گازی فرزاد B
  • میدان گازی فرزاد A
  • میدان گازی فردوسی
  • میدان گازی گلشن
  • میدان گازی کیش
  • میدان گازی کنگان
  • میدان گازی کمانکوه
  • میدان گازی مختار
  • میدان گازی مبارک
  • میدان گازی لاوان
  • میدان گازی گورزین
  • میدان گازی هامون
  • میدان گازی هالگان
  • میدان گازی نار
  • میدان گازی مدار
  • میدان گازی وراوی
  • میدان گازی هنگام
  • میدان گازی هما
  • سایر میدان های گازی

اطلاعات فازهای میدان گاز پارس جنوبی

  • فاز ۱
  • فازهای ۲ و ۳
  • فازهای ۴ و ۵
  • فازهای ۶ و ۷ و ۸
  • فازهای ۹ و ۱۰
  • فاز ۱۱
  • فاز ۱۲
  • فاز ۱۳
  • فاز ۱۴
  • فازهای ۱۵ و ۱۶
  • فازهای ۱۷ و ۱۸
  • فاز ۱۹
  • فازهای ۲۰ و ۲۱
  • فازهای ۲۲ و ۲۳ و ۲۴
  • فازهای ۲۵ و ۲۶
  • فازهای ۲۷ و ۲۸

تولید کنندگان فولاد

لیست معادن  شناسایی شده در ایران

  1. معادن استان آذربايجان شرقي : تعداد ۸۰۵ حلقه
  2. معادن استان آذربايجان غربي : تعداد ۵۹۷ حلقه
  3. معادن استان اردبيل : تعداد۲۷۹ حلقه
  4. معادن استان اصفهان: تعداد ۱۱۰۲ حلقه
  5. معادن استان ايلام : تعداد ۱۱۱ حلقه
  6. معادن استان بوشهر : تعداد ۳۹۴ حلقه
  7. معادن استان تهران : تعداد ۴۷۷ حلقه
  8. معادن استان چهارمحال و بختياري : تعداد ۲۱۴ حلقه
  9. معادن استان خراسان رضوي : تعداد ۱۱۲۷ حلقه
  10. معادن استان خوزستان : تعداد ۳۴۴ حلقه
  11. معادن استان زنجان : تعداد ۴۶۸ حلقه
  12. معادن استان سمنان : تعداد ۷۵۹ حلقه
  13. معادن استان سيستان و بلوچستان : تعداد ۲۵۱ حلقه
  14. معادن استان فارس : تعداد ۸۲۸ حلقه
  15. معادن استان قزوين : تعداد ۳۴۹ حلقه
  16. معادن استان قم : تعداد ۱۵۶ حلقه
  17. معادن استان كردستان : تعداد ۴۴۶ حلقه
  18. معادن استان كرمان : تعداد ۷۷۵ حلقه
  19. معادن استان كرمانشاه : تعداد ۳۲۸ حلقه
  20. معادن استان كهكيلويه و بوير احمد: تعداد ۱۴۰ حلقه
  21. معادن استان گلستان : تعداد ۶۰ حلقه
  22. معادن استان گيلان : تعداد ۱۴۵ حلقه
  23. معادن استان لرستان : تعداد ۲۷۹ حلقه
  24. معادن استان مازندران : تعداد ۲۵۵ حلقه
  25. معادن استان مركزي: تعداد ۵۸۷ حلقه
  26. معادن استان هرمزگان : تعداد ۴۷۰ حلقه
  27. معادن استان همدان: تعداد ۵۸۶ حلقه
  28. معادن استان يزد: تعداد ۷۴۳ حلقه
  29. معادن استان خراسان جنوبي : تعداد ۷۰۴ حلقه
  30. معادن استان خراسان شمالي: تعداد ۳۱۱ حلقه
  31. معادن استان البرز: تعداد ۱۷۶ حلقه

فهرست سدهای غیرمرزی ایران (تعداد: ۱۰۴۱ مورد)

 

خلاصه اطلاعات اهداف کمی رکوردهای یافت شده

لیست اصناف کشور

  • خرده فروشان
  • عمده فروشان
  • خدمات
  • نمایندگی های فروش
  • آموزشی
  • تولید کنندگان
  • اصناف صنعتی وفنی
  • قابلیت خروجی مقالات چند بعد نگر مکتبی :
  • با توجه به توانمندی تئوری های ارایه شده در کتاب نظام هدفمند اثر سیدحسام سیدحسینی قهه؛

مقاله ای تحت عناوین مختلف (با توجه به اهمیت حقوق مخاطبین صفحه ۲۰ و ۲۱ « ارتباطات ، اطلاع رسانی، بازاریابی » کتاب نظام هدفمند) در همایش ها و جشنواره های گوناگون ارایه گردیده که در همایش ملی تعاون و کار آفرینی ۲۴ و۲۵  مهرماه ۱۳۸۷ این مقاله تحت عنوان «بررسی تعاون و کارآفرینی در دهکده جهانی» در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آنرا دریافت نمودم؛  وهمچنین تحت عنوان“راهبرد خنثي سازي عملیات رواني در فرایند آینده پژوهي براي دهكده جهاني” پذیرش و چاپ درچكيده مقالات همايش عمليات رواني،مهندسي وآينده پژوهي؛  ” نگاهی به هستی شناسی وب معنایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی” عنوان مقاله برتر در چهارمین جشنواه وب ایران؛ نگاهی به اقتصاد مقاومتی و سیاستگذاری انرژی از دیدگاه حسینی در دهکده جهانی ارسال به همایش اقتصاد مقاومتی در حوزه انرژی و توسط کمیته علمی همایش مورد بررسی و پذیرش قرار گرفت؛ در سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی – دانشگاه صنعتی اصفهان شهریور ماه ۱۳۹۴ تحت عنوان نگاهی به  کاربرد فناوری های نوین جهت ارتقاء امنیت غذایی از دیدگاه حسینی در دهکده جهاني در بخش پوستر پذیرفته شده و گواهینامه آنرا دریافت نمودم.

ارتباطات، اطلاع رسانی، بازاریابی

در دنیای امروز سعی همه بر این است که دهکده ای جهانی به وجود آورند، البته چگونه و چطور؟! این آرزوی تمام انسانهاست و این موضوع را می توان سرآغاز باب خداشناسی دانست. البته اینجانب در این خصوص نه با حروف و نه با اعداد بلکه با فطرت به این مسأله نگاه می کنم که مواردی از جمله محبت، دوستی و دیگر کمالات انسانی است که همگان به این امر توجه خاص دارند، بدون اینکه حتی به فطرت خود توجهی داشته باشند که این ندای ارتباط از کجاست؟! اگر بیشتر دقت کنیم می بینیم که این ارتباط در تمام آفرینش و در تمام مخلوقات خداوند مشاهده می شود، ارتباط با خدا به راحتی تمام این ارتباطات را میسر می سازد. اگر نظری به خود و اطراف خود بیفکنیم خواهیم یافت که مگر نه این است که همه برای همین ارتباط گرد هم جمع شده اند، امر ارتباطات است که انسانها را کنار هم جمع نموده، البته این عبارت مقدس (ارتباطات) اصل نیازهای مادی و معنوی بشری است که امر واضحی است، البته محصولات و خدمات نیز در خصوص رفع نیازهای بشر و بهبود رفاه انسانها به همدیگر مرتبط هستند. حال انسان چگونه می تواند از این الطاف و برکات الهی استفاده بهینه را ببرد؟!

باید تمام عواملی که نیازی را به وجود می آورند را بررسی نمود. در اینجاست که حروف و اعداد نیز ابزار ارتباط می شوند.

ابزاری که به همه چیز نام و کلام، مقدار و اندازه می دهد و مبحث اطلاع رسانی و بازاریابی را باز می کند؛ اطلاع رسانی بر این اساس است که، این نوع محصولات و خدمات را داریم، بازاریابی نیز بر این اساس که چه مقدار از این محصولات و خدمات مورد عرضه و تقاضا است، این دو مبحث لازم و ملزوم یکدیگر هستند که در باب ارتباطات و ارتباط مشاغل با هم مطرح می شوند؛ ارتباطی که هر انسانی و هر شغلی در خصوص رفع نیازهای مادی و معنوی خود با دیگران دارد و نقش اساسی پیدا می کند، در این راستا صداقت، درستی و انسان دوستی فرای همه محصولات و خدمات قرار می گیرند، چرا که این صفات عالیه هستند که به حروف و اعداد روح و تعالی می بخشند تا از این محصولات و خدمات استفاده بهینه را داشته باشیم.

مگر در دهکده جهانی حساب و کتاب وجود ندارد که غیر از این تصور کنیم، آری! مدیریت و برنامه ریزیهای صحیح و مدبرانه است که بر خواسته های معقول همه مهر تأیید زده تا این محصولات و خدمات به دست متقاضی خود برسد، این مسیری که در این راستا طی می شود راه ما را در خصوص ارتباطات هموار می نماید. مسیری که روزها، ماهها و سالها طول می کشد، با ارتباطات سازمان یافته جهت اطلاع رسانی و بازاریابی به کمترین زمان ممکن برسد تا از این لحظه، از زمان نیز استفاده بهینه گردیده، در این جاست که مکارم اخلاق حرف اول را در دنیا می زند، اینجاست که معنای حقیقی رقابت (والسابقون السابقون اولئک المقربون) را می بینیم.

به عبارتی تمام انسانها در خیر (برکت) رساندن به یکدیگر از هم پیشی می گیرند. و آن دهکده جهانی (مدینه فاضله) را نه در عالم رویا بلکه در بیداری خواهیم دید، آری! این پیام حقیر است به خود و تمام جهانیان که بیاییم تجدیدنظری در آنچه تاکنون گذشته است داشته باشیم و در اصلاح و آبادانی دنیای کنونی گامی بلند برداریم و شاهد طراوت و شادابی در تمام مخلوقات خداوند باشیم و در این دنیای کوچک همگی برای استفاده بهتر از الطاف و برکات خداوند بهره ای کامل ببریم.

هر چند که نمی توانم بگویم، این کلام آخر حقیر است و حق کلام را آنچنان که باید ادا کرده ام، اما سخن را با یکی از دیدگاههای خود به پایان می رسانم.

تبلیغات؛ یعنی مدیریت سرمایه برای استفاده بهینه از زمان و امکانات هستی جهت دست یافتن به کمالات انسانی در راه رسیدن به خدا.

حسینی،نظام هدفمند،صفحه۲۰-۲۱

ثـبات راه

آنچه که یک ملت را به سر منزل مقصود می رساند، برنامه ریزی و نظارت مدبرانه بر امور است، حال این امور شامل چه مواردی است خود مقوله ایی کامل و تمام (در همه امور) است، که در مجالی به بحث و بررسی می پردازیم.

یکی از آن موارد تثبیت قیمت محصولات و خدمات است که می توان بر اساس زمان و مکان، تهیه و تولید، عرضه و تقاضا مورد بررسی و مطالعه قرارداد و به دایره توانمندیها و ظرفیتها نیز توجه خاصی داشت، اینجا نیز مسأله ارتباطات (عوامل ارتباط) در جهت سهولت قرار گرفتن این محصولات و خدمات برای متقاضی قیمت با ثبات را از خود نشان می دهد.

البته، چون نقش انسان در تهیه و تولید، استفاده از محصولات و خدمات وجود دارد، باز هم معیارهای انسانی در خصوص قدر و منزلت انسان قدم پیش گذاشته و هر آنچه را که در حقظ قدر و منزلت انسان باشد را سنجیده و به محصولات و خدمات قیمت مدبرانه می دهد که همه در آسایش و رفاه به تعلیم و تربیت در نیل به کمالات انسانی قرار گیرند.

(ملتی در تعلیم و تربیت موفق است، که در قیمت دادن به محصولات و خدماتش از مستضعفان و محرومان غافل نباشد)

حسینی، نظام‏ هدفمند، صفحه ۱۹

به سعی و اهتمام سیدحسام سیدحسینی قهه

منابع:

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) – مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی  KHAMENEI.IR

دانش نفت: پرتیراژ ترین نشریه صنعت نفت و انرژی كشور www.daneshenaft.ir

سازمان نظام مهندسی معدن ايران  www.ime.org.ir

شبکه اطلاعات و داده های انرژی www.energyinformation.ir

شرکت بهینه سازی مصرف سوخت www.ifco.ir

شرکت مدیریت منابع آب ایران www.wrm.ir

معاونت آموزش حوزه‌های علمیه www.howzeh-qom.ir

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری www.msrt.ir

نشریه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران chilanonline.com

نظام هدفمند nezamehadafmand.ir

دانلود فایل:  The logic of globalization.-         

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه‌ای در بعد زمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند

بر www.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *