خانه / آموزش / مکتب تربیتی با انواع مد و لباس در فضاهای مختلف

مکتب تربیتی با انواع مد و لباس در فضاهای مختلف

بِسْمِ اللهِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورٌ عَلى نُورٍ بِسْمِ اللهِ الَّذى هُوَ مُدَبِّرُ الاُْمُورِ بِسْمِ اللهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ وَاَنْزَلَ النُّورَ عَلىَ الطُّورِ فى کِتابٍ مَسْطُورٍ فى رَقٍّ مَنْشُورٍ بِقَدَرٍ مَقْدُورٍ عَلى نَبِی مَحْبُورٍ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى هُوَ بِالْعِزِّ مَذْکُورٌ وَبِالْفَخْرِ مَشْهُورٌ وَعَلَى السَّرّاءِ وَالضَّرّاءِ مَشْکُورٌ وَصَلَّى اللهُ عَلى سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَآلِهِ الطّاهِرینَ.

 

به نام خداى نور، به نام خداى نور نور، به نام خداى نور بر نور، به نام خدایى که تدبیرگر امور است، به نام خدایى که نور را از نور آفرید، و سپاس خدایى را که نور را از نور آفرید، و نور را در کوه طور فرو فرستاد در کتابى بر نوشته، در ورقه‏اى گشوده، با اندازه‏اى درخور، بر پیامبرى‏ آراسته، سپاس خداى را که به عزّت یاد شود، و به عظمت مشهور است، و بر شادى و بدحالى سپاسگزارى شود، درود خدا بر آقاى ما محمّد و خاندان پاکش.

 

مکتب تربیتی با انواع مد و لباس در فضاهای مختلف برای سلبریتی ها و غیر سلبریتی ها

 

جایگاه زن شیعی در مقام تعلیم و تربیت ؛ محجوب بودن، عفت و حیا زن موجب شده تا در تبیین و طراحی انواع مد در زمان و مکان (فضا های مختلفی که دستورات الهی بر آن تبیین گردیده )که کاملترین آن چادر است را برای ایفای نقش در عرصه های گونا گون نظام تعلیم و تربیت به منصه ظهور رساند.

سیدحسام سید حسینی قهه

 

بِسْمِ اللهِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورِ النُّورِ بِسْمِ اللهِ نُورٌ عَلى نُورٍ بِسْمِ اللهِ الَّذى هُوَ مُدَبِّرُ الاُْمُورِ بِسْمِ اللهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذى خَلَقَ النُّورَ مِنَ النُّورِ

 

همه عشقي اند

 

          باز هم بر آن شدم تا در جهان آفرينش به سير و سياحت بپردازم و فطرت خلايق را از جمله انسان براي همه به عرصة ظهور برسانم، آن وادي كه من و شما در آن سير و سياحت مي كنيم وادي عشق است، عشقي كه خالق به مخلوق دارد و اين وديعه را در نهاد همة مخلوقات خود قرار داده تا يكتايي و بي نيازي خود را به عرصة ظهور رساند؛ عشقي كه رسالت انبيا و اولياي خود را در پي داشته و دارد، عشقي كه كمالات را براي همة مخلوقات خود در پي دارد، اينجاست كه انسان خليفة اللهي را به واسطة همين عشق نايل مي گردد.

 

          آري! عشق مخلوق به خالق؛ در فطرت انسان كه سير نماييم مي بينيم كه چه كمالاتي از اين عشق در وجودش بروز كرده است.

 

          غيرت و جوانمردي در مرد، عفت و حيا در زن كه حب و علاقة شديد بين والدين و اولاد و اوج آن را در عشق مرد و زن براي زندگي مشترك (ازدواج مرد و زن) به تمام و كمال به شهود مشاهده مي شود، آري! زيباآرايي و آراسته بودن زن و مرد در اين زندگي مشترك و محجوب بودن مرد و زن در تمام حالات. هر آنچه كه دايرة اين مقوله را گسترش دهيم عشق به تمام مخلوقات را در بشر مي توان ديد، آري! عشقي كه به دنبال خود آسايش، رفاه و يكتاپرستي را براي همة انسانها به دنبال دارد را مي توان مشاهده نمود.

 

          آري! غيرت و جوانمردي در فطرت مرد موجب مي شود كه در دورانهاي مختلف زندگي عزت نفس خود را حفظ نمايد و اين عشق را پاس بدارد، و عفت و حيا در فطرت زن موجب مي شود تا خود را براي غير نيالايد و اين عشق را پاس بدارد، آن لحظه تلاقي بين مرد و زن كه زندگي مشترك به ميان مي آيد به اوج خود رسيده و حقيقت وجودي خود را به عرصة ظهور مي رساند.

 

          آري! برادر و خواهرم بدان كه عشق در نهاد همة ما به وديعه گذاشته شده تا به عشق به خالق هستي تمام كمالات در ما به عرصه ظهور برسد.

 

منابع:

شیخ عباس قمی، مفاتيح الجنان؛

بحارالانوار، ج ۴۳، ص ۶۶ و ۶۸ و ج ۲۲، ص ۳۵۲٫

حسینی، نظام هدفمند، صفحه ۲۹

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر روی متن کلیک کنید.

برای دانلود کتاب نظام هدفمند و مقدمه ای در بعدزمان و مکان بر کتاب نظام هدفمند برwww.nezamehadafmand.irکلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *